[O2] Ładowanie akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • markowski
    Ambiente
    • 2006
    • 224

    #26
    Podepne sie z pytaniem bo kurde nie za bardzo rozumiem co sie dzieje z moim aku:

    1. przy -17 nie uruchomilem auta - rozrusznik ledwo ledwo zakrecil - pare obrotow i koniec - nie ma pradu. probowalem po paru minutach - kaplica, zakrecil raz i koniec
    2. po odpaleniu z kabli auto poterkotalo sobie luzno z 5 minut - wylaczylem go i odpalil bez problemow - powiedzialbym ze bez problemow - krecil leciutko
    3. nastepnego dnia przy -15 odpalil - wyraznie ciezko krecil ale zakrecil i odpalil za pierwszym razem
    4. dzisiaj wzialem dziada do domu na doladowanie sprytnym prostownikiem - po podpieciu prostownik pokazal 3A, i w ciagu minuty spadl do 1A :shock:
    5. potrzymalem gada tak ze 4 h na tym ladowaniu i sprawdzam teraz napiecie takim bylejakim mierniczkiem ze wskazowka i pokazuje 14 V napiecia :shock:

    WTF lub po polsku - co jest grane - mam padniety aku czy nie ?

    jezeli wypisalem jakies herezje, upraszam o niebicie bo w temacie jestem lajkonik.
    pozdrawiam
    Markowski
    OI AXR 06 185@377

    Komentarz

    • dwaoka
      Elegance
      • 2010
      • 927

      #27
      markowski, zobacz ile jest tematów ostatnio o zamarzającym paliwie, może i u Ciebie ten problem wystąpił?
      bkc+dsg

      Komentarz

      • alfee
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2583

        #28
        Zamieszczone przez dwaoka
        u mnie znika po 5-10m, a nie 500-1000

        U mnie to samo
        Alfee
        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
        Kawasaki ER5 :-)

        Komentarz

        • kazik79
          Drive
          • 2011
          • 88

          #29
          Zamieszczone przez markowski

          WTF lub po polsku - co jest grane - mam padniety aku czy nie ?

          jezeli wypisalem jakies herezje, upraszam o niebicie bo w temacie jestem lajkonik.
          coś Ci się za szybko jak na mój gust ten aku podładował, bo przy pądzie ładowania 1A (jak podajesz) to ładowanie musiałoby trwać ze 3 doby :diabelski_usmiech

          ja proponuję doładować aku innym prostownikiem (chyba, że ten jest jednak sprawny, a tylko amperomierz na walnięty) i podjechać do jakiegoś sklepu z akumulatorami,gdzie powinni mieć miernik do badania sprawności aku pod obciążeniem, test powie Ci prawdę - koszt około 5 PLN - tylko trzeba do testu mieć aku po pełnym ładowaniu, bo inaczej wyniki są niemiarodajne

          Komentarz

          • vaz
            Elegance
            • 2010
            • 799
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Zamieszczone przez markowski
            Podepne sie z pytaniem bo kurde nie za bardzo rozumiem co sie dzieje z moim aku:

            WTF lub po polsku - co jest grane - mam padniety aku czy nie ?

            jezeli wypisalem jakies herezje, upraszam o niebicie bo w temacie jestem lajkonik.
            ile lat ma akumulator? Wygląda na to, że nie trzyma już znamionowej pojemności, która dalej się zmniejsza w niskich temperaturach i maksymalny prąd rozruchowy z tego akumulatora jest zbyt mały aby płynnie odpalić silnik. Jednocześnie przy mniejszej pojemności będzie szybciej się ładował mniejszym prądem.
            Antyfotoradar Valentine1
            Harry II Classic+Sirio ML145

            Komentarz

            • arttu
              Drive
              • 2008
              • 84

              #31
              Zamieszczone przez dwaoka
              arttu, u mnie znika po 5-10m, a nie 500-1000
              5-10 czy 500-1000 ważne ze znika, aleście się uczepili ops:, u mnie było podobnie no moze po 20 ale tak napisałem bo taka znalazłem gdzieś informacje jak sam szukałem co ew możne się zaświecić po odpięciu akumulatora.
              Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
              Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
              A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
              Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #32
                no a takie pytanie...
                może ktoś wie ile trzeba przejechać autem z rozładowanym prawie na max aku żeby doładować go do pełnego stanu :?:
                oczywiście o ile jest to możliwe poprze ładowanie tylko alternatorem.. :?
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • markowski
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 224

                  #33
                  Hej,
                  Moj aku jest w aucie od nowosci - czyli od kwietnia 2006.
                  Czy jest szansa zeby go jeszcze odratowac czy trzeba inwestowac w nowy ?
                  pozdrawiam
                  Markowski
                  OI AXR 06 185@377

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #34
                    Leszekmw ja nie sprawdzalem ale gdyby akku lykal 10A przez godzine czyli 10Ah, to nawet po 3-godzinnej jezdzie nie bedzie pelen. Do tego gdy jest zimny nie laduje sie tak szybko a z uplywem czasu polyka coraz mniej. Jednak po godzinnej jezdzie silnik jest cieply i to co akumulator skonsumowal wystarczy mu do odpalenia np. po tankowaniu- sie mi wydaje.
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #35
                      Zamieszczone przez bubuDE
                      Jednak po godzinnej jezdzie silnik jest cieply i to co akumulator skonsumowal wystarczy mu do odpalenia np. po tankowaniu- sie mi wydaje.
                      hmm..na tyle to on się naładuje po 15 minetach wydaje mi się..
                      ale z tymi 3 godzinami to mnie zaskoczyłeś , myślałem że szybciej..
                      nie znam się na elektryce itp.
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • paweł2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1405

                        #36
                        Też ładuje bez odpinania klem
                        _________________
                        panowie jak Wam padnie sterownik to sie przekonacie ze lepiej tak nie robic :wink:
                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                        Komentarz

                        • gaca
                          Drive
                          • 2011
                          • 79

                          #37
                          Zamieszczone przez markowski
                          Hej,
                          Moj aku jest w aucie od nowosci - czyli od kwietnia 2006.
                          Czy jest szansa zeby go jeszcze odratowac czy trzeba inwestowac w nowy ?
                          Spróbuj ładować jak nic nie da to nowy polecam Centre 77Ah ma 3 letnią gwarancję i pakiet assistance na terenie Polski no i u mnie kosztował 350zł

                          [ Dodano: Pon 06 Lut, 12 09:04 ]
                          [quote="paweł2"]
                          Też ładuje bez odpinania klem
                          _________________
                          panowie jak Wam padnie sterownik to sie przekonacie ze lepiej tak nie robic :wink:[/qa dlaczego niby ładowanie z klemami miało by powodować problem ze sterownikiem bądź obojętnie z jakim odbiornikiem w samochodzie przecież prąd ładownia jest stosunkowo mały a przecież każdy prostownik nawet jakiś tani ma bezpiecznik który nie pozwoli żeby szedł za wielki prąd do akumulatora.

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #38
                            Zamieszczone przez gaca
                            Centre 77Ah ma 3 letnią gwarancję
                            jeden z gorszych akumulatorów o jakim słyszałem od klientów ,a gwarancja to zwykły chwyt marketingowy.. . jak coś się nie sprzedaje to trzeba coś robić. aku to jest taka rzecz bez której nie pojedziesz a pamiętaj że proces reklamacyjny swoje trwa więc zazwyczaj musisz kupić drugi aku.
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • giiiienek
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 242

                              #39
                              A warto kupić VARTE 74Ah 680A ???

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #40
                                Zamieszczone przez giiiienek
                                A warto kupić VARTE 74Ah 680A ???
                                generalnie varte tak , a na parametrach sie nie znam . nawiasem też kupiłem vartę w tamtym roku.
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • yunior81
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1657
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez giiiienek
                                  A warto kupić VARTE
                                  Daj sobie spokój z Vartą !!!!




                                  czto napisał/a:
                                  Chyba siedziała tam Varta, ale z nerwów nie zapamiętałem!


                                  Przed zimą dwojka moich znajomych zakupiła nowe aku Varta i po pierwszych mrozach, jak jeszcze były po -7, oddali je do sklepu i wzięli Centre Future....

                                  Dodam, że są oni z dwoch różnych stron Polski Przypadek z tymi Vartami.....???

                                  Komentarz

                                  • sebastian7905
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3488
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #42
                                    centra futura dziś u mnie było -29 o 6:30 rano 2 sek. i odpalony
                                    Sebastian
                                    Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                                    Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                                    Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                                    Wczasy nad morzem - klik

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8033
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #43
                                      W mojej OII w sobotę akumulator miał przed ładowaniem 12,4 V po naładowaniu 12,8V, dziś pojechałem do pracy , cały dzień na -14 i o godzinie 16.30 auto odpaliło ale widać po akumulatorze że ledwie dał radę. Na szczęście moja OII odpala od szczała. Jakby przyszło mu przekręcić z dwa obroty to chyba by nie dał rady. Jutro pewnie wymiana na nowy. Sprawdzam po powrocie z pracy i 12,4V z powrotem. Po odpaleniu alarm zapikał 3x czyli chyba za niskie napięcie.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • Polon
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 315

                                        #44
                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        W mojej OII w sobotę akumulator miał przed ładowaniem 12,4 V po naładowaniu 12,8V, dziś pojechałem do pracy , cały dzień na -14 i o godzinie 16.30 auto odpaliło ale widać po akumulatorze że ledwie dał radę. Na szczęście moja OII odpala od szczała. Jakby przyszło mu przekręcić z dwa obroty to chyba by nie dał rady. Jutro pewnie wymiana na nowy. Sprawdzam po powrocie z pracy i 12,4V z powrotem. Po odpaleniu alarm zapikał 3x czyli chyba za niskie napięcie.
                                        Prawdopodobnie jedna z cel jest zwarta. W pełni sprawny akumulator pod koniec ładowania prądem 1/10 pojemności Ah może mieć napięcie nawet 2,6 - 2,7 V na celę i gęstość elektrolitu około 1,27 g/cm3. Po odłączeniu od prostownika napięcie spada i po kilku minutach wynosi 2,1 - 2,2 V na celę. Dla pewności należałoby jeszcze sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu w poszczególnych celach.
                                        Dla wyjaśnienia - prąd 1/10 pojemności Ah to jest 5,5 amperów dla akumulatora 55Ah. Takim prądem powinno się ładować całkowicie wyładowany akumulator przez 12 godzin. Całkowicie wyładowany akumulator ma napięcie 1,8 V na celę, co daje 10,8V na zaciskach. Wyładowany akumulator ma najniższą gęstość elektrolitu (1,18 g/cm3), co może doprowadzić zimą do jego zamarznięcia i rozsadzenia płyt powodując, że stanie się bezużyteczny. Nie wolno zatem trzymać w aucie wyładowanego akumulatora, gdy jest mróz.
                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • krzysiek80
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 182

                                          #45
                                          centre future używam czwarty rok i smiga bez zastrzeżeń gorąco polecam

                                          Komentarz

                                          • BADYL
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2398
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #46
                                            AdamB, powiedz mi jak wyciągnąłeś aku z auta to jak zamknąłeś samochód :?: ops: kurcze zastanawiam się nad tym bo mam central (pewnie jak wszyscy) a w octaviach nie ma "dzyndzelków" które mozna wdusić ręcznie... ops:
                                            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                            Komentarz

                                            • Polon
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 315

                                              #47
                                              Dobrze jest mieć w samochodzie kable rozruchowe. Pomagają uruchomić pojazd korzystając z pomocy sąsiedzkiej, gdy nasz akumulator nie daje rady. Umożliwiają również zamknięcie drzwi samochodu z wyjętym akumulatorem i centralnym zamkiem. Zimą ludzie chętnie sobie pomagają i na ogół z taką pomocą nie ma problemu.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8033
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez BADYL
                                                AdamB, powiedz mi jak wyciągnąłeś aku z auta to jak zamknąłeś samochód :?: ops: kurcze zastanawiam się nad tym bo mam central (pewnie jak wszyscy) a w octaviach nie ma "dzyndzelków" które mozna wdusić ręcznie... ops:
                                                Jeszcze nie wyciągałem, kupiłem przed chwilą, (na wymianę miałem jakiś stary), będę to robił w domu, w ciepłym garażu.
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • BADYL
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2398
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #49
                                                  AdamB, tak tez myślałem
                                                  Zamieszczone przez AdamB
                                                  Jeszcze nie wyciągałem, kupiłem przed chwilą, (na wymianę miałem jakiś stary), będę to robił w domu, w ciepłym garażu.
                                                  w innym watku napisałem, ż dzis odpalił od ręki więc póki co nowego aku kupowac nie będę ale na następna zimę się nie obędzie....z tym ładowaniem to nie jest tak rózowo gdy nie ma się garazu :P
                                                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                  Komentarz

                                                  • abstinent
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4842
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez BADYL
                                                    AdamB, powiedz mi jak wyciągnąłeś aku z auta to jak zamknąłeś samochód :?: ops: kurcze zastanawiam się nad tym bo mam central (pewnie jak wszyscy) a w octaviach nie ma "dzyndzelków" które mozna wdusić ręcznie... ops:
                                                    tak na chłopski rozum
                                                    otwierasz maskę, zamykasz auto(drzwi kierowcy można zostawić otwarte)
                                                    wyciągasz aku, zamykasz maskę, na końcu zamykasz drzwi kierowcy

                                                    [ Dodano: Wto 07 Lut, 12 13:05 ]
                                                    a ci co nie mają zamka na kluczyk są w :lol:
                                                    chyba że maskę jakoś otworzą żeby podpiąć aku

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...